Układ zapłonowy w samochodach z USA

Pytania i odpowiedzi

 

 

Czy gaz wpływa na żywotność kabli zapłonowych?

Przewody (kable zapłonowe) zużywają się szybciej jeżeli są wypalone świece (większa przerwa między elektrodami świecy, wyższe napięcie i temperatura). Zalecamy coroczny przegląd samochodu. W naszym serwisie dla samochodów amerykańskich z gazem sprawdzamy co 10 - 15 tys. stan elektrod na jednej ze świec i sprawdza się teoria, że im wyższa generacja gazu, tym rzadziej występuje potrzeba wymiany świec.

 

 

Czy gaz wpływa na żywotność cewek zapłonowych?

 

Gaz nie, ale wypalone świece mogą mieć wpływ na żywotność cewki, choć w naszym serwisie tego nie zaobserwowaliśmy. W naszym serwisie dla samochodów z USA z gazem sprawdzamy co 10 - 15 tys. stan elektrod na jednej ze świec i sprawdza się teoria, że im wyższa generacja gazu tym rzadziej występuje potrzeba wymiany świec.

 

 

 

Jak często wymieniać świece zapłonowe przy silniku zasilanym gazem LPG?

Interwały wymiany świec będą najbardziej zależne od generacji instalacji gazowej założonej w samochodzie: im nowsza generacja, tym mniej szkodliwa dla samochodu i dłuższa eksploatacja układu zapłonowego. Generalnie do gazu nasz serwis nie zaleca świec dwuelektrodowych, teoretycznie im mniejsza przerwa na świecy tym mniejsze napięcie pomiędzy elektrodami i dlatego świece do gazu maja mniejszą przerwę, ale wtedy auto gorzej pracuje na benzynie. Nas serwis samochodów amerykańskich stosuje co najmniej świece platynowe.

Interwały wymiany świec:

• ZWYKŁE co 30 tys. km

• PLATYNOWE AP co 60 tys. km

• IRYDOWE XP co 90-100 tys. km

• Przy instalacji gazowej LPG w/w przebiegi zmniejszają sie o połowę !!!!!

• Jeśli ktoś bardzo mało jeźdżi to wymienia świece profilaktycznie co 3-5 lat ( w zaleznosci od stanu swiec)

 

Jakie świece zapłonowe do gazu stosować do nowszych silników usa:  sohc / dohc : 16V / 24V / 32V, np.:

  • chrysler 3,7 12V / 4,7 16V /  5,7 16V hemi / 3,6 pentastar / 2,7 dohc / 3,5 24V / 2,4 dohc / 4,0 24V
  • ford modular 4,6 16V / 24V triton / 32V
  • ford modular 5,4 16V / 24V triton / 32V
  • ford 2,3 / 3,0, roczniki 01-10
  • ford 4,0 sohc, roczniki 97-10
  • GM votrec 5,3 16V / 6,0 16V
  • GM northstar 4,6 32V, prod. do 2008 roku ? 

Czy stary, czy nowy typ silnika, zasada jest jedna: im twardsza elektroda i bardziej wytrzymała na temperaturę i zwiększone napięcie, tym dłużej wytrzyma, a nadaje się każda świeca, czyli irydowa najdłużej wytrzyma i kolejno platyna i zwykła.

 

 

Jakie świece do gazu stosować do silnikow usa starego typu OHV V6-12V i V8-16V, zasilanych LPG:

  • zwykle
  • platyna
  • irydowe ?

Czy stary, czy nowy typ silnika, zasada jest jedna: im twardsza elektroda i bardziej wytrzymała na temperaturę i zwiększone napięcie tym dłużej świeca wytrzyma. A nadaje się każda świeca, czyli irydowa wytrzyma najdłużej; kolejno platynowa i zwykła.

 

 

Mam w Chrysler Voyager model 2001-2007 z silnikiem V6 3,3 3,8 zamontowane świece zapłonowe Champion o symbolu RE14PLP5. Czy przy wymianie muszę zastosować świece tego samego producenta?

Można stosować świece zapłonowe innych producentów niż Champion przy czym muszą one spełniać parametry wymagane przez producenta. My oferujemy do tego modelu świece zapłonowe marki AUTOLITE USA PLATYNOWE o symbolu AP5426 lub IRYDOWE o symbolu XP5426.

 

 

Czy świece irydowe można stosować w silnikach zasilanych LPG ?

TAK, Ze względu na większe wymagania w związku z zapotrzebowaniem na wysokie napięcie i temperatury powstające w komorze spalania podczas spalania LPG producenci zalecają stosowanie swoich najlpeszych świec zapłonowych. Bez wątpienia tego typu swiecami są amerykańskie świece firmy AUTOLITE z irydową elektrodą centralną, która poprzez zastosowanie wysokiej jakości materiałów i specjalną konstrukcję spełniają wymagania stawiane przez paliwo LPG.

 

 

Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj pytanie