// MG google analytics ?>
Brak produktów
Ceny z VAT
Zdarzyło wam się kiedyś że wentylator wnętrza zaczął działać tylko na najwyższym biegu. Przyczyną takiego stanu jest przepalony rezystor, który odpowiada za sterowanie dmuchawą. Bezpośrednią przyczyną przepalania się tego elementu jest stary i zabrudzony filtr kabinowy który obniża przepływ powietrza i w rezultacie wyzwala się zabezpieczenie na tym rezystorze przepalając bezpiecznik termiczny, który chroni go przed przegrzaniem i ewentualnym zapaleniem się auta. Dobra wiadomość jest taka że naprawienie tego problemu zajmuje około 10 min i każdy z Was może wykonać to sam :)
Na przykładzie Chrysler Voyager (Dodge Caravan) 2001-07 pokażemy Wam jak łatwo jest to zrobić we własnym zakresie :-)
Co nam będzie potrzebne?
• Klucz nasadowy nr.8
• Nowy rezystor (dostępne w naszym sklepie)
• Filtr kabinowy (dostępny w naszym sklepie)
Całą operację zaczynamy od wymiany filtra kabinowego w naszym aucie ( o ile jest, nie w każdym modelu ten filtr jest zamontowany).
Filtr kabinowy znajduje się w nogach pasażera po stronie lewej. Zaczynamy od zdjęcia pokrywy filtra. Delikatnie odsuwamy zatrzaski filtra i zdejmujemy jego pokrywkę.
Następnie wyjmujemy zużyty filtr i montujemy nowy. Uważajcie żeby zbyt mocno nie wkładać filtra gdyż może ulec uszkodzeniu! Miejsce niestety nie jest zbyt komfortowe i przy wkładaniu nowego filtra trzeba lekko go podginać wsuwając jednocześnie ku górze aby cały umieścić w środku. Po udanym zamontowaniu filtra zamykamy pokrywę zwracając uwagę aby każdy zatrzask znalazł się na swoim miejscu.
Następnym etapem jest wymiana samego rezystora nawiewu. Część odpowiadająca za obroty wentylatora znajduje się po stronie pasażera umieszczony za schowkiem.
Aby dostać się do tego miejsca musimy otworzyć schowek i zwolnić jego blokady wyjmując wcześniej wszystkie rzeczy znajdujące się w nim.
Po lewej i prawej stronie znajdują się blokady schowka, odciągamy je delikatnie w stronę wnętrza schowka aż do momentu wyskoczenia blokad
(robimy to delikatnie gdyż blokady mogą ulec uszkodzeniu).
Po zwolnieniu blokad schowka ukaże nam się nasz winowajca. Jest to ta kostka z dwoma wtykami.
Przystępujemy zatem do wymontowania uszkodzonego elementu. Zaczynamy od odłączenia dwóch złącz elektrycznych następnie odkręcamy śruby mocujące rezystor i wymontowjemy go.
W zależności od modelu i wyposażenia auta rezystory te występują w trzech wersjach.
Charakteryzują się wtyczką i wyglądem zewnętrznym!
RU490 (na zamówienie)
RU638 (na zamówienie)
Po tej operacji umieszczamy nowy rezystor w gnieździe poprzedniego i przystępujemy do przykręcenia go i podłączenia kostek elektrycznych.
Po zamontowaniu rezystora przystępujemy do montarzu schowka pamiętając o delikatnym odchyleniu blokad i umieszczenia schowka w jego miejscu przeznaczenia.
To już wszystko, od tej chwili cieszymy się ponownie działającym nawiewem :)